"Wij ontzorgen onze klanten, Technische Unie ontzorgt ons"

Door Technische Unie
3 november 2021
Technische Unie

Duizend vierkante meters pure badkamerweelde. Dat is Bouwton Badkamers & tegelvloeren in Katwijk. Showroomhouder Wilton van Leeuwen ziet de afgelopen jaren een belangrijke trend: “De badkamer wordt steeds minder een gebruiksruimte en steeds meer een wellness- en relaxruimte”, merkt hij. “Whirlpools, sauna’s, sunshowers en stoomcabines: voor veel mensen mag het allemaal wat luxer. Met Technische Unie als partner kunnen we beslist mee in die trend. Zij spelen in de voorhoede als het gaat om een innovatief assortiment.”

Optimaal ontzorgen als uitgangspunt

Bouwton richt zich al vijftig jaar op het midden- en hogere segment, eerst onder leiding van Ton van Leeuwen, en inmiddels met zijn zoon Wilton aan het roer. “Ik nam twintig jaar geleden de zaak over van mijn vader, samen met mijn compagnon Anton van Delft. Maar het uitgangspunt bleef al die jaren hetzelfde: optimaal ontzorgen”, vertelt hij trots. “In de ruime showroom vinden klanten realistische badkamers die van A tot Z zijn opgebouwd, zodat ze goed zien wat er mogelijk is. Bij het inrichten daarvan kunnen we altijd rekenen op hulp van Technische Unie. Onze tien verkoopmedewerkers nemen klanten volledig aan de hand langs alle opties. Leuk om te vermelden, is dat mijn ouders op zaterdag nog regelmatig enthousiast meehelpen. Dat draagt bij aan het vertrouwde gevoel dat mensen bij ons hebben.”

Goed op de hoogte

Net als zijn klanten, hecht Wilton veel waarde aan een persoonlijke band. “Daarvoor zit ik al jaren goed bij mijn vaste contactpersonen bij Technische Unie: Fred van der Kooij en Jan Spring in ’t Veld. De website van Technische Unie is perfect, maar ik vind het ook fijn om te bellen. Van een kraan die ik tien jaar geleden heb besteld, weten Fred en Jan bij wijze van spreken nog het serienummer! En ik kan bijvoorbeeld altijd een telefoontje verwachten op mijn verjaardag, of een attentie bij de geboorte van een kind. Zo veel betrokkenheid maak je niet vaak mee hoor!”, weet hij. “En omdat ze zo goed op de hoogte zijn van ons aanbod, krijgen we altijd passende suggesties voor nieuwe producten die we kunnen opnemen in ons assortiment. Er wordt echt goed meegedacht.” 

Meteen aan de slag dankzij nachtleveringen

Zodra klanten de perfecte badkamer hebben uitgekozen, alles goed is ingemeten en de onderdelen zijn geleverd, gaat het eigen montageteam van Bouwton aan de slag. “We hebben vijfentwintig allround medewerkers die de badkamers volledig installeren. Voor hen is het geweldig dat Technische Unie nachtleveringen doet. Als zij ’s morgens op de zaak komen, vinden ze meteen wat ze nodig hebben. En als ze tussendoor nog even iets willen ophalen, zit het servicecentrum op tien minuutjes afstand. Wat echt uniek is bij Technische Unie: we grijpen nooit mis. Ook onderdelen die bijna nooit voorkomen, zoals een zeldzame koppeling, liggen altijd op de plank. Wij ontzorgen onze klanten, maar dat werkt dus ook door. Het is vooral ook mogelijk omdat wij zo’n sterke partner achter ons hebben.”

Dit artikel is eerder verschenen in SanitairID najaar 2021