Het cliché ‘groot geworden door bescheiden te blijven’ lijkt Erol Raposki en Nynke Hylkema op het lijf geschreven. Deze nuchtere Friezen blazen niet hoog van de toren. Toch hebben ze dankzij hun heldere visie en tomeloze enthousiasme een prachtig bedrijf opgezet. Erol: “Technische Unie heeft geweldig meegedacht om de enorme ruimte te vullen. De producten shinen echt!”
Badkamer- en Tegelboulevard in Wolvega: groot geworden door bescheiden te blijven
De Badkamer- en Tegelboulevard is nog maar een jaar open, maar Erol en Nynke timmeren al 20 jaar hard aan de weg. Eerst met een tegelzetbedrijf, later met een kleine en vervolgens een iets grotere showroom: IKSOPAR in Sint Nicolaasga. De groei ging mooi gelijkmatig, tot het bedrijf anderhalf jaar terug in een stroomversnelling kwam. Erol: “We waren met het gezin op wintersport toen ik gebeld werd door Sikko Kapenga, mede-eigenaar van Home Center. Dat is een heus begrip hier in het noorden als het gaat om woninginrichting. Sikko vroeg of wij erover wilden nadenken om de enige badkamerspecialist te worden in de grootste woonboulevard van Noord-Nederland. Dan zeg je natuurlijk geen nee!”
Aanstekelijk enthousiasme
Senior vertegenwoordiger Fred Schuurman en Business development manager Arnoud Meester dachten maar al te graag mee met de inrichting van de nieuwe showroom. Fred werkt al een tijdje met Erol en Nynke en vertelt: “Deze mensen werken ontzettend hard en zijn enorm gedreven. Ze hebben een duidelijke visie en hun enthousiasme werkt aanstekelijk. Toen ze vertelden over hun plannen dacht ik: dat kan alleen maar goed gaan. Ze hebben zo’n drive! We hebben ze gekoppeld aan onze leveranciers en ook die wilden graag een stapje harder lopen. Iedereen zette zich extra in om de showroom op tijd mooi te vullen en de start te laten slagen. Je gunt het dit stel gewoon.”
Echt een sfeer neerzetten
Onder de naam Badkamer- en Tegelboulevard delen Nynke en Erol inmiddels een oppervlakte van 4.500 m2 met hun nieuwe collega’s van de Keukenboulevard. Daarmee kwam een droom uit, zo vertelt Erol: “Voor bepaalde merken, zoals Villeroy & Boch, Geberit, LoooX, Novellini, GROHE en Vasco, moet je flink de ruimte hebben. Dan kun je echt de sfeer neerzetten waarin de producten goed tot hun recht komen. Dus toen we ineens deze enorme ruimte te vullen hadden, kwam ons lang gekoesterde verlanglijstje tevoorschijn. En toen nodigden we als vanzelf ook Technische Unie uit, om daarin met ons mee te denken. In het verleden hadden we al goede ervaringen met ze opgedaan en ze hebben maar liefst 2 locaties in de buurt. Die keus was dus snel gemaakt.”