"Compliance is de verantwoordelijkheid van iedereen binnen Sonepar, elke dag in alles wat we doen" zegt Philippe Delpech, CEO van Sonepar.

"Compliance is everyone's responsibility at Sonepar, everyday in everything we do" said Philippe Delpech, CEO of Sonepar.

Spreek u uit… de Sonepar Speak Up-telefoonlijn

Onze organisatie is continu in beweging. Met ruim 2.000 medewerkers bedienen wij een groot en divers klantenbestand en verwerken en leveren wij dagelijks duizenden orders. Hierbij kan zich een probleem voordoen, ook al doen we ons uiterste best om dit te voorkomen

Deel uw zorgen met Sonepar

Signaleert u een missstand in onze samenwerking, zoals fraude, corruptie, schending van privacyregels, schending van internationale sancties en embargo's, discriminatie of andere overtredingen? Deel uw zorgen dan via de nieuwe Sonepar-telefoonlijn. Dat kan, indien gewenst, anoniem. 

Zo werkt de Speak Up-telefoonlijn

  1. Bel het Nederlandse nummer 020 32 32 345
  2. Voer deze pincode in: 1034
  3. Beantwoord alle vragen zo volledig mogelijk.
  4. U kunt anoniem melden, maar we raden aan om uw naam en contactgegevens te delen voor het geval de casemanager (die uw melding in behandeling neemt) nadere toelichting nodig heeft. Het gesprek wordt opgenomen, maar uw stem wordt vervormd en is dus onherkenbaar.
  5. Door verder te gaan, geeft u toestemming voor deze opname en de verwerking van de door u verstrekte informatie.
  6. Bij afronding krijgt u de optie om een veilige inbox in te stellen. Hierin ontvangt u feedback en kunt u met de casemanager communiceren, mocht er meer informatie nodig zijn.
  7. Het rapport wordt gedeeld met het hoofdkantoor van Sonepar en/of de Technische Unie-compliance officer. Uiteraard wordt uw melding vertrouwelijk behandeld.