GROHE’s DNA bestaat uit vier fundamentele pijlers, namelijk kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid. Duurzaamheid is zodoende een integraal en daarmee essentieel onderdeel van hun bestaan. Ze streven voortdurend naar een volledige duurzame benadering op gebied van processen en producten, maar ook in de keuze van leveranciers. Bovendien helpt GROHE om de CO₂-voetafdruk van u en uw klant te minimaliseren
GROHE: DUURZAAM
Cradle to Cradle
Alle productievestigingen en de logistieke centra zijn overgestapt op groene stroom. En sinds april 2020 compenseert GROHE alle resterende, onvermijdelijke CO₂-uitstoot met diverse projecten – waaronder Cradle to Cradle en Less Plastic. Met het circulaire Cradle to Cradle ontwerpconcept worden producten vervaardigd met als doel hun componenten aan het einde van hun levenscyclus te recyclen en zo weer nieuwe producten te creëren. Ook bevat 82% van de verpakkingen in het GROHE-portfolio sinds het voorjaar van 2022 geen plastic meer. Zodoende worden er nu 37 miljoen plastic items per jaar bespaart.
Bespaar water. Bespaar energie. Behoud bronnen.
Het klinkt zwaar, maar toch bewijzen veel van de baanbrekende technologieën van GROHE dat een gevoel van verantwoordelijkheid verkwikkend kan zijn - niet alleen voor het milieu, maar ook voor de gebruiker. GROHE heeft namelijk een reeks waterbesparende technologieën ontwikkeld die minder water verbruiken zonder in te leveren op comfort. Denk bijvoorbeeld aan de GROHE Water Saving-technologie dat beschikbaar is op tal van thermostaten en douchesystemen in verschillende stijl- en prijssegmenten. Met de GROHE EcoButton wordt het waterverbruik automatisch gereduceerd tot 50%. Zo bespaart u op een makkelijke manier water zonder in te leveren op comfort. Daarnaast voorkomt SilkMove ES het onnodig gebruik van warm water. Hierdoor slaat de ketel niet aan en wordt er energie bespaart. Ten slotte zorgt de Dual Flush-functie op de bedieningspanelen voor het toilet dat uw klant het spoelvolume gemakkelijk zelf in de hand heeft.