Corné Beerens werkt nog maar driekwart jaar in zijn eerste baan als Backoffice Engineer bij Sankomij Installatietechniek. Toch was hij al bij een aantal grote nieuwbouwprojecten de spil waarop project leiders, projectmanagers en monteurs konden terugvallen voor de coördinatie. “De korte lijntjes met Technische Unie maken mijn werk makkelijker dan ik had verwacht, zelfs als het niet in één keer vlekkeloos gaat”, vertelt hij. “Dankzij het persoonlijke contact en de flexibiliteit aan beide kanten, komen we er altijd goed uit.”
“SAMENWERKEN MET TECHNISCHE UNIE, DAT IS EEN FIJN PARTNERSCHAP”
Douche-wtw’s standaard op voorraad
Bij veel van de projecten die Sankomij uitvoert, wordt voor de douche-wtw gekozen als standaardoplossing om energie te besparen. Corné: “ACO Showerdrain X is een voorraad product bij Technische Unie. Dat is heel prettig, bijvoorbeeld als ik er toch ineens eentje extra nodig heb. Dan geef ik Roland een belletje en heb ik ‘m de volgende dag in huis.”
Corné heeft voor Sankomij twee nieuwbouwprojecten vanaf het begin begeleid. “De Bankier in Tilburg is een appartementengebouw van 23 etages, waarvan vrijwel al het sanitair van de koop-woningen door Technische Unie wordt geleverd”, vertelt hij. “De levering van de wtw-douchegoten ging al heel soepel: ik leverde per verdieping een schema aan van wat ik nodig had en wanneer. Daarna had ik er geen omkijken meer naar. Als je de zaken goed plant, hoeft het natuurlijk niet ingewikkeld te zijn. Maar er kan altijd iets misgaan. Zo hadden we bij het project De Langen Linden in Boxtel toch wel even een uitdaging. Ook hier hadden we een uitgebreid leverschema samen-gesteld voor de 51 koopwoningen, maar toen liep het project vertraging op. Normaal gesproken is dat geen probleem en kunnen we snel schakelen, maar dit keer kwam het nieuws van de vertraging nooit aan bij Technische Unie. Ineens kregen we dus veel te vroeg allemaal sanitair dat we niet konden installeren.” Lachend: “Dat was wel even spannend.”
Snel opgelost
Gelukkig was de situatie snel op te lossen. “In korte tijd had ik een goede band opgebouwd met mijn vaste contact persoon bij Technische Unie, Roland Kemp. Na een half uurtje aan de telefoon hadden we het probleem getackeld”, vertelt Corné. We konden niet achterhalen waar het precies mis was gegaan, dus die vraag zetten we vrijwel direct aan de kant. Dan weet je dat je een fijn partnerschap hebt: als je niet gaat wijzen en afwachten, maar er samen voor gaat om het op te lossen. Roland zorgde ervoor dat de stockitems netjes werden opgehaald en wij zochten een plaatsje voor een badkuip die speciaal voor het project was gemaakt. Heel fijn om zo met elkaar om te gaan.”
Korte lijntjes
“Het contact bij Technische Unie verloopt verrassend prettig.” vindt Corné. “Er zijn dagen dat ik niemand spreek, maar soms bel ik wel tien keer op een dag. Even dit afstemmen, even dit vragen ... Ze zoeken het meteen voor me op en binnen een paar minuten heb ik antwoord. En als ik écht de tijd wil om iets door te spreken, dan plannen we een afspraak en komen ze binnen twee weken langs.”
Snel volledige informatie
“Ook al zijn de lijnen kort, ik wil niet voor ieder wissewasje bellen. Op de website van Technische Unie staat bij ieder product een link naar de website van de fabrikant. Dat vind ik heel klantvriendelijk. Als ik snel even wat meer details wil zien, vind ik daar vaak antwoord op mijn vraag. En anders klim ik alsnog in de telefoon. Op 99 van de 100 vragen hebben ze meteen antwoord.”
Handige SAP-ordernummers
Toen Corné net een paar maanden aan het werk was, schakelde Technische Unie over naar het nieuwe SAP-systeem. “Ik vermoed dat ik nog lang niet alle mogelijkheden van dit systeem ken, maar ik ben al wel erg enthousiast over de handige nieuwe ordernummers”, vertelt hij. “Geweldig dat je ieder kavel van je project een apart SAP-ordernummer kunt geven. Zo hoef je nooit meer hele lijsten door te spitten en vind je supermakkelijk terug wat je hebt besteld.”