DEZE SHOWROOM IS EEN WARE BELEVENIS

Door Technische Unie
22 augustus 2022
author-image

In de Baderie in Winterswijk gaat het net even anders dan je gewend bent. Veel showroomartikelen zijn aangesloten en werken echt, klanten eten regelmatig mee tijdens de lunch en naast een badkamer kun je er ook een nieuwe keuken uitzoeken. Eigenaar Chris Hermsen vertelt: “We proberen graag nieuwe dingen om te zien wat aan­slaat. En dan is het fijn om te werken met een betrouwbare partner als Technische Unie.”

Wat twintig jaar geleden begon als een kleine badkamer­showroom en een handjevol personeel, groeide uit tot een enorm en uniek interieurbedrijf. “We hebben twee locaties gehad voordat we tweeënhalf jaar geleden hier terechtkwamen”, vertelt Chris. “We konden een groot keuken bedrijf overnemen en zo ontstond het plan om een totaalconcept aan te bieden. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en we merken dat het werkt. Mensen die voor een keuken komen, kunnen ook gelijk meubels, een vloer en tegels voor de badkamer uitzoeken. En andersom geldt natuurlijk hetzelfde: klanten die voor een badkamer komen, lopen meteen even langs de keukenopstellingen.”

Zien én uitproberen

De showroom telt maar liefst 2.500 vierkante meters. En het meest bijzondere? Alles werkt! “We lopen graag voorop als het gaat om innovatieve technieken,” vertelt Chris. “Hier kunnen klanten de nieuwste ontwikkelingen zien én uitproberen. Van heinde en verre komen mensen om de producten te ervaren en iedereen praat erover. Het is natuurlijk een leuke stunt maar het is vooral ook praktisch. Als jij een FeelGoodShower of een Google­douche koopt voor duizenden euro’s, dan wil je toch zeker weten dat je het een fantastisch apparaat vindt?”

Bewuste keuze voor A-merken

De Baderie in Winterswijk zet heel bewust in op het hogere assortiment. Chris: “We hebben voor elke portemonnee een goed assortiment, maar we verkopen heel gemakkelijk A­merken. Juist ook omdat je bij ons kunt ervaren waarom je een stuk meer betaalt. Het heeft voor ons altijd geloond om veel te investeren in de showroom: je haalt het er altijd ook weer uit. Dat zien we aan de hoeveelheid mensen die hier wekelijks over de vloer komt. De parkeerplaats is vaak gewoon te klein en qua installaties zijn we het komende half jaar volgeboekt.”

Echte aandacht

Het pand bevat ook een werkplaats met een zagerij en een magazijn. En daar gebeurt alles met eigen mensen. De monteurs, tegelzetters en andere vakmensen zijn allemaal in dienst bij het bedrijf. Chris: “We doen alles zelf, van slopen tot verkopen. Zo is iedereen letterlijk en figuurlijk bij het bedrijf betrokken. Groot voordeel is dat je op die manier extra tijd creëert voor service en aandacht. Als je niet per uur betaald wordt, kun je nét even wat meer tijd besteden aan een klus. Dat zie je in het resultaat, maar ook in het werkplezier. Onze mede werkers hebben echt lol in hun vak.”

Goed gevoel

En die lol, die straalt er vanaf in Winterswijk. Er wordt veel gelachen en alles ademt Achterhoekse gemoedelijkheid. “Het is inderdaad gezellig hier”, lacht Chris als je het opmerkt. “Ook dat is weer heel praktisch: als wij lekker in ons vel zitten, brengen we een goed gevoel over op elkaar en de klant. We maken er samen gewoon iets moois van. Wel leuk om te vertellen: een verkoper die in een ander bedrijf bezweek onder de druk van targets en commissies, bloeide hier helemaal op. Hier hoeft hij alleen te zorgen dat mensen zich welkom voelen en dat ze goed advies krijgen. De druk om te verkopen is er niet: de producten verkopen zichzelf.”

Een broodje mee-eten

Chris: “Ik vind het belangrijk dat mensen een goed gevoel hebben bij hun aankoop en bij de samenwerking met ons. Daarom geven we graag een rondleiding door de werkplaats, zodat mensen kunnen zien wat we allemaal voor ze kunnen betekenen. En als je al geruime tijd in de showroom bent en het is niet al te druk, dan is het vanzelfsprekend dat je rond etenstijd even een broodje mee­eet. Heerlijk om de mensen op die manier een beetje in te pakken. Dat maakt het voor alle partijen een stuk leuker.”

Hoge doelen

Ongeveer vijftig procent van die zichzelf verkopende producten wordt geleverd door Technische Unie. De andere vijftig procent komt rechtstreeks bij fabrikanten vandaan. “Zelf ben ik erg trots op de supermooie opstellingen van Villeroy & Boch en Geberit. Die producten halen we heel bewust bij Technische Unie vandaan. We werken al heel lang met deze partij en je kunt gewoon echt op ze bouwen”, vindt Chris. “En die enkele keer dat er eens iets misgaat, is het ook weer gauw opgelost. Dus ja, ik ben echt heel enthousiast. Doordat zij zo’n betrouw­bare partij zijn, kunnen wij van die hoge doelen aan onszelf stellen.”

Rense: “Het is heel prettig werken met De Baderie in Winterswijk. Echt een fijne club met vakkundige en positief ingestelde mensen. Wat ik zo leuk vind aan Chris, is dat hij wel van een uitdaging houdt. Omdat hij ook in de assortiments commissie van De Baderie zit, is het extra interessant om samen innovaties te verkennen. De showroom in Winterswijk is echt toonaangevend en ze lopen absoluut voor de muziek uit. Daar heb ik veel respect en bewondering voor.

Dit artikel is eerder verschenen in SanitairID voorjaar 2022