De simpele succesformule van Baderie Terneuzen

Door Technische Unie
5 juni 2024
Technische Unie

Voor veel familiebedrijven is het in deze tijd lastig een opvolger te vinden. Gelukkig liep dat anders bij Baderie Terneuzen, waar de ambities van (toen nog) werknemer Almir Kadrić samenkwamen met de toekomst van het bedrijf. “De zoon van de eigenaar had geen interesse om de zaak over te nemen, en ik wilde juist graag voor mezelf beginnen. Eén plus één werd al gauw twee.”

“Dit is een goedlopend bedrijf met een goed team, je kent iedereen al en je voelt je hier thuis. Denk er gewoon eens over na. Dat zei oud-eigenaar Piet Dam een paar jaar terug tegen me, toen ik vertelde over plannen voor mijn eigen bedrijf”, vertelt Almir. “Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar het was eigenlijk een heel goed idee. We hadden dezelfde denkbeelden en dezelfde visie voor het bedrijf, dus we zijn gewoon maar begonnen met de overname.” 

In vijf jaar tijd bouwde Almir rustig op en Piet rustig af, en in 2022 ging Piet met de installatietak van het bedrijf mee toen deze werd verkocht. “Afscheid van het installatiebedrijf is de enige grote verandering die bij de overname plaatsvond”, vertelt Almir. “Mijn hart ligt echt bij badkamers, daar kan ik dag en nacht mee bezig zijn. We installeren dus nog steeds badkamers, maar CV-ketels doen we niet meer. Zeker in het licht daarvan, is het bijzonder dat alle medewerkers zijn gebleven. Het team is nog steeds hetzelfde als vijf jaar geleden. Voor mij blijkt hieruit wel hoe goed de sfeer is.” 

Ervaring en vakkennis

Klanten ontzorgen is het allerbelangrijkste doel van Baderie Terneuzen. En vooral in de showroom wordt dat steeds uitdagender, legt Almir uit. “Vroeger had je een paar opstellingen en een paar varianten, en dat was het wel. Klanten kregen al vrij snel een beeld van wat ze wilden. Tegenwoordig is echt álles mogelijk qua kleur, design en extra opties. Natuurlijk is dat luxe. Maar als je er weinig verstand van hebt, wordt het bijna onmogelijk om te kiezen! Daarom beginnen we altijd met een gesprek over wat klanten mooi en belangrijk vinden. Op basis daarvan loodsen we ze door het woud van mogelijkheden, terwijl we volledig aansluiten op wat er voor hen mogelijk is. Zo komen onze ervaring en vakkennis echt goed tot hun recht.” 

Hoge verwachtingen waarmaken

Door de specialistische werkwijze bouwde Baderie Terneuzen een goede reputatie op in de regio. Er wordt dan ook veel van ze verwacht, weet Almir. “Ook in de uitvoering bijvoorbeeld, waar we altijd van klanten terugkrijgen dat het precies loopt zoals van tevoren was afgesproken”, vertelt hij. “Het team weet precies wat we in de showroom hebben beloofd en iedereen snapt wat er van ze wordt verwacht. Dat we aan het eind van de dag alles netjes opruimen, altijd vriendelijk communiceren en zo min mogelijk overlast veroorzaken, dat spreekt voor zich. Maar we hebben niet alles zelf in de hand. Voor sommige zaken zijn we nu eenmaal afhankelijk van onze leveranciers. Daarom is het zo fijn om te werken met Technische Unie. Zoals onze klanten op ons kunnen bouwen, bouwen wij op hen.” 

Lees het hele artikel in SanitairID voorjaar 2024