Liefde voor de badkamer staat voorop bij David Hoeksema, eigenaar van Aangenaam Badkamers in Houten. En dat is te merken aan de ruim opgezette badkamershowroom met sanitair en prachtige badkameropstellingen. David en mede-eigenaar Gert Veenendaal leiden hun bezoekers hier graag uitgebreid rond. Alles wordt tot in de puntjes verzorgd - van ontwerp tot realisatie - met maar één doel voor ogen: zorgen voor de meest ‘aangename’ badkamer.
DE MEEST ‘AANGENAME’ BADKAMER VAN ONTWERP TOT REALISATIE
Liefde voor de badkamer
Samen met Gert zette David bijna zeven jaar geleden een eigen onderneming op: Aangenaam Badkamers. Met hun jarenlange ervaring in de sanitairbranche was het voor beiden een logische stap. David licht toe: “Onze passie, kennis en expertise van sanitair konden we nu kwijt in onze eigen zaak. We hebben liefde voor het vak, liefde voor de badkamer. Dat is wat we uitstralen en dat is ook wat we meegeven aan onze verkopers en monteurs: doe het met liefde. Samen richten we ons op het ontzorgen van klanten; niet alleen in de aankoop, maar ook in de montage. We zijn pas klaar als het af is.”
Moderne showroom met de nieuwste trends
In de moderne badkamershowroom van ruim 600 m² is iedereen welkom voor een kop koffie, een uitgebreide rondleiding en een inspirerend gesprek. David en Gert nemen graag alle tijd om ideeën te horen en advies te geven. In de showroom staan niet alleen opstellingen van complete badkamers, er zijn ook losse producten zoals douches, baden en badkamermeubels. David voegt toe: “Daarnaast hebben we een groot assortiment wand- en vloertegels. De laatste trends en noviteiten op het gebied van sanitair laten we graag zien op ons trendplein. Klanten kunnen kiezen wat ze willen, alles is mogelijk en kan op maat worden gemaakt.”
Het hele traject uit handen
David en Gert wilden een laagdrempelige zaak in de sanitairbranche opzetten, waar mensen makkelijk binnen konden lopen en alles uit handen konden geven. Want dat is wat de eigenaren van Aangenaam Badkamers uiteindelijk wilden en nog steeds willen: ontzorgen en zorgdragen. David legt uit: “In de ontwerpfase houden we rekening met specifieke wensen, budget en dagelijks gebruik. Ook denken wij graag mee over slimme badkameroplossingen op het gebied van comfort en veiligheid en adviseren we graag in merk- en product-keuze. Maar daar stoppen we niet. We willen het hele traject voor klanten uit handen nemen, ook de uiteinde-lijke installatie. Bij de installatie van een badkamer komt namelijk veel kijken. Er zijn (technische) keuzes te maken en alles moet passen in een specifieke ruimte.”
Technische Unie ontzorgt
Technische Unie ondersteunt Aangenaam Badkamers in het hele bestelproces en het leveren van het sanitair. Remko Bron is de vaste contact-persoon. David is blij met de vertegenwoordiging. Lachend zegt hij: “Wij ontzorgen de klant en Remko ontzorgt ons!” David vervolgt: “Naast de producten bestellen we ook ons installatiemateriaal bij Technische Unie, van elektra tot aan leidingwerk-systemen. Het is fijn alles bij één betrouwbare leverancier te kunnen krijgen.” Technische Unie heeft Aangenaam Badkamers vanaf het begin ook geholpen met het invullen van de showroom. David voegt toe: “En als we de showroom vernieuwen, helpen ze weer bij de inrichting, inclusief het lichtplan.”
Duurzaamheid
In het voorjaar van 2022 is Technische Unie gestart met een duurzaamheidsproject. Remko vertelt: “Daarbij onderzoeken we in samenwerking met onze collega’s van Team Duurzaam op welke manier sanitairzaken kunnen meegaan in het verduurzamen van de woning. In het geval van Aangenaam Badkamers gaat dit om de badkamers: wat kunnen badkamerinstallateurs aanbieden?” David legt uit: “Dat gaat om materialen, maar ook bijvoorbeeld energieopslag. Je krijgt steeds complexere ruimtes, omdat je - zeker in de nieuwbouw - met hele andere installaties te maken hebt dan vroeger.” Remko voegt toe: “En daar adviseren wij in: wat kunnen we gebruiken om watergebruik te verminderen, hoe verwarmen we ruimtes goed? Voorbeelden van producten zijn waterbesparende kranen en toiletten, vloerverwarming en infraroodpanelen.”
Duidelijkheid
Naast praktische hulp, wil David ook duidelijkheid bieden aan de klant. David legt uit: “Het is belangrijk dat klanten weten waar ze aan toe zijn. Dat is ook een belangrijk onderdeel van ontzorgen en zorg-dragen.” De offertes zijn daarom heel open gemaakt met uitgerekende prijzen, zodat bakkeleien over de prijs achteraf nooit nodig is. David zegt: “Wij besteden onze tijd liever aan het realiseren van de meest aangename badkamer voor onze klant!”
Wat David vertelde over Baden+:
Wij zijn aangesloten bij de soft franchiseformule Baden+. Zij ondersteunen ons met marketing, websites en bijvoorbeeld het uitbrengen van het badkamerboek. Hierdoor hebben wij meer tijd voor de klant. De samenwerking tussen Baden+, ons en Technische Unie is ook heel fijn.