‘Op zondag drie relais besteld én geleverd, zodat de machine maandag op transport kan’

Door Technische Unie
2 juli 2024
Technische Unie

Op een ongebruikelijk tijdstip, zondagmiddag om half drie, ontvangt industrievertegenwoordiger Kenneth Agaton van Technische Unie een appje van zijn klant. Directeur-eigenaar Michiel Steegmans van Unlimit-Tec geeft daarin aan: ‘Sorry voor het storen. Wij hebben dringend drie relais nodig voor een machine die maandag op transport gaat naar Roemenië. Kun je helpen?’

Op voorraad in het distributiecentrum

Michiel Steegmans, directeur-eigenaar van Unlimit-Tec: “Om onze krappe deadline te halen, moesten de relais maandagochtend om half acht bij ons op locatie aanwezig zijn. Zodat de machine, inclusief die relais, om elf uur afgemonteerd en wel op transport kon.

Voor regulier bestellen waren we te laat. Maar op de website van Technische Unie had ik gezien dat de relais wel op voorraad lagen in het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Uiteindelijk hebben we via Kenneth en zijn collega’s van logistiek weten te regelen dat de onderdelen op tijd bij ons geleverd werden. Onze eindklant wist natuurlijk van onze zoektocht en toonde zich zeer verbaasd dat het op het laatste moment allemaal toch nog gelukt was. Dankjewel, Technische Unie, voor jullie flexibiliteit en Kenneth voor het meedenken!”

24-uursservice op contractbasis

Kenneth Agaton, Technische Unie: “De 24-uursservice van Technische Unie werkt op contractbasis. Als klant kun je gratis zo’n contract afsluiten, je betaalt pas zodra je het een keer nodig hebt. Je ontvangt dan een telefoonnummer en levercodes, om de juiste personen te kunnen bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

In dit geval was zo’n contract er niet en had de klant dus geen rechtstreeks telefoonnummer van mijn collega’s in het distributiecentrum. Maar net als de wegenwacht laten wij ook niemand in de kou staan als er vooraf niks geregeld is. Gelukkig kon ik die zondag iemand bereiken bij onze logistieke afdeling én via hen bij de beveiliging. Anders was het allemaal niet gelukt.”

Drie scenario’s

Kenneth Agaton: “Samen met mijn collega heb ik verschillende scenario’s afgewogen. De klant kon op de eerste plaats de relais bij ons in Alphen aan den Rijn afhalen, maar dat was voor hen geen optie. Ook konden ze maandagochtend om acht uur bellen, waarna de spullen om twee uur klaar zouden liggen in Alphen aan den Rijn. Dat was gezien het vereiste tijdstip van leveren om half acht geen optie.

Uiteindelijk hebben we op zondag een koeriersdienst ingeschakeld en zijn de artikelen naar Maarssen gebracht. Daarbij waren de kosten van de extra logistieke handelingen in ons distributiecentrum en de koerierskosten natuurlijk voor rekening voor de klant. Maar die was dolblij dat we hem konden helpen.”