WAT GEBEURT ER NA DE BESTELKNOP?

Door Rini Knoll
29 oktober 2020

Een badkamer bestellen is tegenwoordig zó gepiept, online met een paar drukken op de knop. Daarna werken onze logistieke afdelingen hard voor een vlekkeloze levering. Op de bouwplaats, op je eigen terrein, midden in de nacht of een uur na de bestelling: vrijwel alles is mogelijk. Commercieel specialist Rini Knoll vertelt over de verschillende manieren waarop we het je makkelijker kunnen maken. “Met kitting voorafgaand aan de bestelling bijvoorbeeld, of prefab levering van verschillende artikelen. En in noodgevallen is er zelfs een 1-Uursdienst.” 

Goede logistiek begint al vóór de bestelknop, legt Rini uit. “We maken het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk door producten van tevoren te ‘kitten’. Wat ik daarmee bedoel? Een fonteintje bijvoorbeeld: dat bestaat soms wel uit zes verschillende onderdelen. Die hoef je niet allemaal los te bestellen, daar maken we een pakket van dat je in één keer kunt aanvinken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor toiletsets: die staan al netjes bij elkaar als één product.”

Prefab levering

Voor bestelgemak zetten we producten bij elkaar, en voor installatiegemak zetten we ze alvast ín elkaar. “Hoe minder werk op de bouwplaats hoeft te gebeuren, hoe beter. Zeker nu er zo weinig handen zijn in de bouw”, weet Rini. “Daarom is het mogelijk om bepaalde producten geassembleerd te laten leveren. Een wastafel waar al een kraan op zit en een sifon onder hangt: dat scheelt veel tijd. Net als een wc die met zitting en al ter plaatse aankomt. En het heeft nog een voordeel: veel minder verpakkingsmateriaal op de bouwplaats.

1-Uursdienst

Spoedklus? Ook dan zijn er mogelijkheden. Rini: “Als je klant bijvoorbeeld met een kapotte wc zit, wil je het liefst zo snel mogelijk nieuwe onderdelen. Dan kun je gebruikmaken van onze 1-Uursdienst. Met meer dan dertig verkoopkantoren verspreid door heel Nederland, zijn we altijd in de buurt. Een koerier brengt de bestelling razendsnel ter plaatse. Ook handig als je iets vergeten bent te bestellen. We weten hoe belangrijk het is dat je ook in zo’n geval dóór kunt.”

Rini Knoll

Nachtleveringen

“Ook steeds populairder zijn nachtleveringen. Daarbij leveren we de producten ’s nachts in het magazijn van de klant. Monteurs kunnen dan ’s morgens in alle vroegte bij de bestelling, om er meteen mee aan de slag te gaan”, vertelt Rini. Ook in tijden waarin even wat minder contact gewenst is, biedt deze mogelijkheid uitkomst.

Of gewoon … gezellig langskomen

Op momenten dat contact geen probleem is, is iedereen ook altijd welkom om spullen op te halen bij onze verkooppunten en servicecentra. “Van alle manieren van leveren vinden we dat uiteindelijk toch het gezelligst”, moet Rini bekennen. “Mooi om te zien dat onze servicecentra echte ontmoetingsplekken zijn. De sfeer die er hangt als iedereen ’s morgens vroeg zijn spullen komt halen, koffie erbij … dat heeft gewoon iets.” 

Dit artikel is eerder verschenen in SanitairID najaar 2020.