Productdesign

Hansgrohe ontwikkelt producten die de gebruiker lang plezier geven, omdat ze ook na jarenlang gebruik nog voldoen aan alle eisen. Een goed ontwerp raakt nooit uit de mode. Omdat het er ook na lange tijd goed uitziet, omdat het nog werkt zoals jij wilt, én omdat het eenvoudig te installeren en onderhouden is.

We werken samen met internationaal gerenommeerde ontwerpers die tot de besten in hun vakgebied behoren. Samen creëren ze producten die een revolutie teweegbrengen in de badkamer en nieuwe wegen inslaan in het ontwerp van badkamerproducten: zoals in 1974, toen Hansgrohe samen met Esslinger-Design de Tri Bel gekleurde douche introduceerde.

We profiteren van de ervaring van gerenommeerde ontwerpers zoals Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud, Patricia Urquiola, Front, Nendo en Barber & Osgerby. Zij nemen hun kennis als architect of ontwerper uit andere branches mee in onze productontwikkeling.

Dit resulteert in prijswinnende ontwerpen, zoals de Finoris wastafelkraan, de AddStoris accessoires en de Axor Edge-serie, die wordt gemaakt met ruimtevaarttechnologie

Gebruiksvriendelijk en slim design van hansgrohe

Producten van hansgrohe zijn tijdloos, mooi en uiterst functioneel: dat blijkt uit de vele designprijzen en kwaliteitsonderscheidingen die vakjury’s aan het topmerk uitreiken. De Hansgrohe Group is binnen het International Forum Design designleider van de sanitairbranche en staat in de lijst met circa 2.000 opgenomen bedrijven op nummer 6. Achter dit succesverhaal schuilt ook de jarenlange samenwerking met Phoenix Design.

Dit resulteert in prijswinnende ontwerpen, zoals de Finoris wastafelkraan, de AddStoris accessoires en de Axor Edge-serie, die wordt gemaakt met ruimtevaarttechnologie

Bij hansgrohe staan jouw behoeften centraal bij de productontwikkeling: we streven altijd naar meer doucheplezier en badkamergemak en naar comfort in de keuken. Zo is kraan- en douchedesign bij hansgrohe geen doel op zichzelf. Wij willen de hoogste kwaliteit en design die langer blijven dan simpele trends. Zo zijn klanten er zeker van dat ze lang plezier hebben van hun  douche of kraan (en ook van hun geld).

  • Boven de zin ‘We werken samen met internationaal gerenommeerde designers…’ Graag als groene headline invoegen “Design als DNA bij AXOR”
  • De zin ‘Dit resulteert in prijswinnende ontwerpen…” als laatste alinea onder dit kopje weghalen.
  • Kop “Prijswinnende designs van Hansgrohe”>>> “Prijswinnende designs van de Hansgrohe Group”.
  • De prijswinnende producten als bulletlist ( vanaf de AXOR Starck Organic kranen) weergeven

Prijswinnende designs van Hansgrohe

Producten van de Hansgrohe Group hebben al verschilende prijzen gewonnen. Internationale jury’s onderstrepen de hoge kwaliteit en het toonaangevende design van de Hansgrohe Group.

De Hansgrohe Group heeft al meer dan 600 onderscheidingen bij 50 internationale Designprijzen gewonnen. Eén daarvan is de iF DESIGN AWARD: een wereldwijd erkende onderscheiding voor vooraanstaande vormgeving. Der iF GOLD AWARD is de belangrijkste prijs die het International Forum Design vereend heeft. In 2020 ging deze award naar Raintunes douchesystemen.

Hansgrohe is ook een graag geziene gast bij de Red Dot Awards. De Red Dot wordt beschouwd als een speciaal kwaliteitskeurmerk: Best of the Best – een onderscheiding die alleen de beste producten in een categorie krijgen. Onder de prijswinnaars van de afgelopen jaren zijn:

de AXOR Starck Organic toiletkranen,

de AXOR Showerpipe ontworpen door Front, en

de hansgrohe C71 combinatie spoelbakken.

Recentelijk de hansgrohe Rainfinity-familie van douches en

de AXOR Edge-collectie bekroonde hun markttoegang met de titel Red Dot: Best of Best.