Zoeken en filteren

Zoeken en filteren

Je vindt hier antwoord op al je vragen over het zoeken en filteren op de website.

Veelgestelde vragen

 

1. Kan ik enkel voorradige producten zien? 
Op de zoekresultatenpagina kan je filteren op de beschikbare voorraad in ons centraal distributiecentrum (“Op voorraad voor levering”) of in je geselecteerde vestiging (“Op voorraad in de vestiging”).


2. Kan ik producten van een specifiek merk selecteren? 
Je kan het merk meegeven in je originele zoekopdracht (bijvoorbeeld: “kabelbinder TRADEFORCE”) of na je zoekopdracht de resultaten verfijnen met de filter “Merk” in het menu aan de linkerzijde. Deze filter staat steeds bovenaan vastgepind voor gebruiksgemak.


3. Ik vind mijn product niet, maar ik ben zeker dat jullie het aanbieden. 
Gebruik in je zoekopdracht de juiste woorden. Onze zoekmachine leert zelf synoniemen maar het duurt even voor ze die oppikt. Kijk eventueel eens na in een vorige bestelling of een factuur hoe het product precies heet bij ons. Nog steeds niet gevonden wat je zocht? Laat het ons weten door feedback achter te laten, zodat we de zoekmachine kunnen verbeteren.


4.Welke zoektermen kan ik gebruiken? 
Onze zoekmachine herkent merken, productnamen, artikelreferenties, productcategorieën en de belangrijkste technische productspecificaties. Als je zoekterm geen resultaten oplevert, probeer dan een van de andere mogelijkheden. Je kan ook minder specifiek zoeken en vervolgens het resultaat verfijnen met de filters die je links op de webpagina kan vinden.


5. Waar vind ik producten die ik al heb aangekocht bij Technische Unie? 
Artikelen die je in het verleden bij ons hebt aangekocht, krijgen het label “reeds aangekocht” in de zoekresultaten en op de productdetailpagina. Ook als je het product niet via de webshop kocht, krijg je dat label te zien.

In je account vind je ook je aankoopgeschiedenis terug onder “Bestelde producten” en via “Bestellingen”.

Wat je in het verleden samen hebt aangekocht (bijvoorbeeld alle producten voor een nieuwe zekeringkast), kan je vanuit een vorige bestelling snel opnieuw bestellen.


6. Hoe kan ik sorteren op (bruto)prijs?
Je kunt sorteren op prijs door de sorteeroptie bovenaan de pagina te gebruiken. Klik op de dropdown en kies "Brutoprijs: laag naar hoog" om de goedkoopste producten eerst te zien, of "Brutoprijs: hoog naar laag" voor de duurdere opties.


7. Waarom krijg ik niet altijd het verwachte resultaat bij het zoeken op een artikelnummer of referentie?
 Onze zoekmachine maakt gebruik van de zogenaamde 'Exacte match'-functionaliteit. Dit betekent dat als je een exact artikelnummer of een specifieke artikelcode van een leverancier invoert, alleen dat exacte product wordt weergegeven. Andere producten met gedeeltelijk overeenkomende codes worden dan niet getoond.

Voorbeeld: Bij een zoekopdracht “406017” krijg je alleen het product met dat TU-nummer te zien, en niet een onderdeel van een grunfos-code “96406017”. Wil je dit product vinden, voeg dan extra zoektermen toe zoals “grundfos 406017” om de zoekmachine te helpen de juiste resultaten te vinden.


8. Hoe werkt de zoekfunctionaliteit met speciale tekens? 
Onze zoekmachine legt zogenaamde zoektokens aan en haalt daarbij onder andere speciale tekens zoals streepjes en spaties uit een artikelcode. Zo wordt bijvoorbeeld een Niko "700-37842" gelijkgesteld aan "70037842". Andersom werkt niet. Een voorbeeld zijn Rittal artikelen welke als “8660041” in het systeem staan, maar op een andere wijze bij Rittal op de website staan met een extra punt waarbij het zoeken op “8660.041” geen resultaat zal geven. De zoekmachine kan er geen speciale tekens of spaties ‘bij verzinnen’.


9. Kan ik delen van een artikelnummer of referentie zoeken? 
Jazeker, maar met voorwaarden. Voor sommige velden werkt gedeeltelijke zoekopdrachten. De velden zijn:

  • Factuuromschrijving (3 of meer karakters, alleen begin)
  • Artikelcode leverancier (4 of meer karakters, begin of eind)
  • Commercieel bestelnummer (4 of meer karakters, begin of eind)

Voorbeelden:
- “intergas ket” geeft resultaat op de factuuromschrijving IGAS CV KETEL HRE28
-  “gira 6627” geeft resultaat op het Gira leverancier code 446627
-  “abb MCRA” geeft resultaat op commercieel bestelnummer MCRA040ATJ

Dit werkt bijvoorbeeld niet:
- “tradeforce haak” vind geen resultaat in factuuromschrijving TRFO WINKELHAAK 300MM want bij factuuromschrijving wordt alleen het eerste deel gevonden.
- “geberit 83003” vindt geen resultaat op artikelcode leverancier S8300300000G want het staat niet aan het begin of einde van de code


10. Hoe werkt de zoekfunctionaliteit met synoniemen? 
Onze zoekmachine genereerd automatisch synoniemen. Houd er rekening mee dat het leren van synoniemen wat tijd kan kosten. Als een specifieke zoekterm nog niet wordt herkend, laat het ons dan weten via de feedbackoptie zodat we handmatig synoniemen kunnen aanleggen.


11. Ik vind dat de filters niet relevant zijn, hoe kan dat?
Per zoekopdracht bepaald de zoekmachine dynamisch welke filters er getoond worden waarbij de inschatting wordt gemaakt welke kenmerken de belangrijkste filters zijn voor die specifieke zoekopdracht.

Het eerst selecteren van een categorie zal helpen om het aantal mogelijke filters te beperken waardoor de zoekmachine een betere relevantie kan toepassen.