Het efficiënt beheren en onderhouden van jouw magazijn(en) en voorraden is van groot belang. Met de Vendor Managed Inventory-services (VMI) van Technische Unie ondersteunen wij jullie bij het verbeteren en managen van de voorraad in magazijnen, uitvoeringsprocessen en doorstroom.
Digitaal voorraadbeheer
De VMI-services maken voorraadbeheer eenvoudiger. Met deze digitale oplossing verzorgt Technische Unie jouw volledige magazijnbeheer. Van het inrichten van het magazijn tot het opnemen en inruimen van bestellingen. Het magazijn wordt op afstand beheerd. Zo hebben we samen met één klik inzicht in de incourante voorraad, worden bestelhoeveelheden aangepast en weet je precies op welke locaties uw voorraden zijn opgeslagen.

Heb je artikelen van een andere groothandel op voorraad? Ook het beheren van deze artikelen is mogelijk. Ongeacht of je het plaatsen van bestellingen uit handen geeft, zelf bestellingen plaatst, bestellingen doet met een app, handscanner of in de onlinevoorraadmanager.
De VMI-services bieden een voorraadbeheer-oplossing op lange termijn voor voorraadlocaties in beweging. Het magazijn wordt eenmalig ingericht met bestelstickers die de positie van de voorraadartikelen bevatten. Uiteraard is het mogelijk om zelf bestelstickers toe te voegen door deze te printen op het moment dat er nieuwe artikelen worden toegevoegd aan de voorraad. Hierdoor behoud je altijd een georganiseerd magazijn.
Hoe werkt het?
Het opzetten van Vendor Managed Inventory wordt in enkele stappen gerealiseerd:
- In samenwerking met specialisten van Technische Unie starten we met het opstellen van een schappenplan. Met dit schappenplan brengen we in kaart welke artikelen op welke voorraadlocaties liggen.
- Jouw bestelhistorie is de basis bij het vaststellen van de voorraad.
- Alle artikel- en voorraadinformatie wordt vervolgens geïmporteerd in de VMI-software.
- De bestelstickers worden geprint met barcode en de positie in het magazijn.
- Specialisten van Technische Unie richten het magazijn in en alle voorraadlocaties worden voorzien van de juiste bestelstickers.
- Na een korte introductie kun je direct aan de slag om bestellingen te plaatsen met de , handscanner of via onze website.
- Wanneer je bestellingen plaatst, worden deze direct verwerkt in de Technische Unie webshop en staat jouw winkelmand klaar.
- Indien gewenst kan Technische Unie wekelijks bestellingen voor jou opnemen en inruimen.
Voldoende grijpvoorraad met VMI
Wij ondersteunen je ook bij de inrichting en het beheer van containers en Mobiele Service Units (MSU’s) met:
- Aanvulling van de grijpvoorraad
- Beheer van de reserveringen en/of afroeporders
- Afhandeling van retouren
Daarbij worden hulpmiddelen gevuld afgeleverd op de projectlocatie. Zo beschikt de monteur over een complete voorraad en grijpt hij nooit mis.
Daarbij worden hulpmiddelen gevuld afgeleverd op de projectlocatie. Zo beschikt jouw monteur over een complete voorraad en grijpt hij nooit mis.
Kortom, met de VMI-services wordt uw planning efficiënter en de goederenstroom beperkt. Daarbij is het erg handig voor projecten midden in de stad met weinig opslaglocatie. Het gebruik van de VMI-services levert u productiviteitsverhoging van monteurs en ruimtebesparing op. En daarnaast reduceert het verspilling en afvalstromen.
Sensorkraft weegkast: beheer op afstand uw grijpvoorraad
Om Vendor Managed Inventory te ondersteunen, biedt Technische Unie in specifieke situaties ook de mogelijkheid tot plaatsing van een . In onderstaand filmpje nemen wij een kijkje bij Installatiebedrijf Modderkolk uit Wijchen om te zien hoe zij gebruik maken van de weegkasten van Technische Unie voor een efficiënte grijpvoorraad.
Meer weten?
Wil je weten hoe wij ook jouw project kunnen ondersteunen met VMI? Of wil je meer informatie over paneelbouw? Neem dan contact op met jouw lokale Technische Unie verkoopkantoor. Zij informeren je graag over de mogelijkheden.