In de See- en Think-fase van de klantreis deelt Technische Unie via haar inspiratieplatform content met klanten. Hiermee willen we hen informeren en inspireren, zodat ze uiteindelijk naar onze webshop gaan en artikelen aanschaffen.
Inspiratieplatform

Vanuit productnieuwsberichten op social media, nieuwsbrieven, advertenties én vanaf de homepage van technischeunie.nl wordt naar het inspiratieplatform verwezen. Op dit platform, dat om technische redenen vooralsnog los staat van de webshop, wordt de klant vervolgens doorgestuurd naar productdetailpagina's in de webshop of naar zoekresultatenpagina's.
Het Inspiratieplatform is bereikbaar zonder klantnummer en is responsive (geschikt voor mobiel). Hiermee kan een zo breed mogelijke groep kennismaken met Technische Unie en de aangeboden oplossingen of diensten.
Dagelijks nieuws gedeeld
Naast productinformatie wordt er dagelijks nieuws gedeeld via het platform. Tot de meest bezochte pagina's behoren:
- Diensten
- Klantenservice FAQs
- Vestigingen
- Algemeen nieuws
- Thematisch nieuws en assortimenten
In de Technische Unie webshop kunnen klanten hun interesse vervolgens omzetten in een aankoop, en worden de eigen documenten (orders/facturen/lijsten) en de klantinstellingen beheerd.
Facts in 2022
# pageviews / sessies: 2 miljoen / 1,3 miljoen (een bezoeker bekijkt gemiddeld 1,5 pagina's)
Verkeersbron: 50% betaald (SEA, Display, Socials); 50% direct, organisch en email
Devices: 50% desktop; 50% mobiel
# pageviews nieuws: 36.000 per week
# pageviews merkpagina's: 2.000 per week
Conversie naar TU-webshop: 25% van de bezoekers klikt door naar de webshop